ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

لغو افزایش قیمت خودرو چه تاثیری روی «خساپا» و «خودرو» دارد؟

  • کد خبر: ۸۷۶۲۲
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
  • ۱
لغو افزایش قیمت خودرو چه تاثیری روی «خساپا» و «خودرو» دارد؟
چند روز پیش از انتشار رسمی خبر افزایش قیمت خودرو بازار سرمایه به استقبال این اتفاق رفت و به نوعی تاثیر احتمالی مثبت این ماجرا را پیش خور کرد. قیمت نماد معاملاتی شرکت های ایران خودرو سایپا در بورس رشد معناداری را تجربه کرد. اما اکنون سرنوشت قیمت سهام این دو شرکت در بورس بعد از دستور رئیس جمهور مبنی بر لغو افزایش قیمت خودرو چه خواهد بود؟

مسعود سلطانی، شهرآرانیوز| چهارشنبه ۱۹ آبان ماه در پی انتشار رسمی خبر افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا، نماد‌های خودرویی در بازار بورس تعلیق شد. اگرچه نماد‌های «خودرو» و «خساپا» از ابتدای هفته به استقبال این خبر رفته بودند و تاثیر مثبت آن را پیش خور کرده بودند، اما بازهم کارشناسان و معامله گران اعتقاد داشتند پس از بازگشایی مجدد این نماد‌ها شاهد رشد قیمت و افزایش تقاضا در این نماد‌های معاملاتی خواهیم بود.

اکنون، اما شرایط کاملا تغییر کرده است. شامگاه پنجشنبه ۲۰ آبان ماه، با دستور رئیس جمهور افزایش قیمت خودرو لغو شده است. در خبر‌های رسمی علت این اتفاق عدم اخذ مجوز اعلام شد.

در خبر‌ها آمد: «به دستور رئیس جمهور و باتوجه به اینکه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت خودرو مصوبه‌ای نداشته است، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست تا قیمت محصولات خود را که طی دو روز اخیر مشمول افزایش قیمت شدند، به قیمت‌های قبل بازگردانند و براین اساس افزایش قیمت خودرو‌های داخلی منتفی شد.»

این در حالی است که چهارشنبه ۱۹ آبان سهیل معمارباشی-مدیرکل صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت- عدم هماهنگی با شورای رقابت را کوتاهی خود خواند و در رابطه با واکنش وزارت صمت به این اظهارات شورای رقابت، اظهار کرد: هماهنگی‌ها و مجوز‌های لازم در زمینه افزایش قیمت خودرو‌ها اخذ شده است، اما این عدم هماهنگی با شورای رقابت به نوعی تقصیر بنده بوده است و باید هماهنگی با شورای رقابت نیز انجام می‌شد. موضوع تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

اکنون نگرانی‌ها درباره تبعات این تصمیم روی قیمت نماد بورسی ایران خودرو «خودرو» و سایپا «خساپا» رو به فزونی گذاشته است.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
آدم نمی فهمه بعضی ها تو زمین کی دارن بازی می کنند . ما که از تصمیم رئیسی متشکریم و بهش دست مریزار می گیم . چون ما سرمایه دار نیستیم. سرمایه دار جان پات را از روی گلوی مردم بر دار. قرار نیست مردم له بشن که تو سود کنی تو بورس و جاهای دیگه. درود بر رئیسی. نه به افزایش قیمت.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->